IT

Læs om det IT-udstyr, du får stillet til rådighed og dine muligheder for at få hjælp.

Se mere under de enkelte kategorier

Vis alle

IT-support

Hvis du har brug for hjælp til telefon, iPad eller computer, kan du henvende dig hos Kvikskranken i Parterre 50 (gå til venstre, når du ankommer til Rådhuset ad bagindgangen). Der er åbent hverdage 9-12, onsdage dog 9-14. 

Du kan også altid ringe og få hjælp på tlf. 33666112.

Du har også mulighed for at tilkalde en tekniker og få hjælp, der hvor du befinder dig, så længe det er inden for kommunegrænsen. Du kan tilkalde en tekniker i følgende tidsrum:

  • Hverdage mellem kl. 8.00 og 22.00.
  • Lørdage mellem kl. 9.00 og 16.00.
  • Søndage mellem kl. 12.00 og 22.00.

Endelig har du altid mulighed for at bede din medlemssekretær om hjælp.

IT-udstyr

Du får udleveret en telefon og iPad til dit arbejde i Borgerrepræsentationen.

Du kan tilgå din mail, kalender og mødematerialet til udvalgene og Borgerrepræsentationen via din telefon og iPad.

Du har også mulighed for at låne en bærbar PC, hvis du har behov for det, og derudover kan du låne forskelligt ekstraudstyr - fx printer, dockingstation og skærm. Kontakt din medlemssekretær, hvis du har behov for ekstraudstyr.

Bemærk, at dine udgifter til mobiltelefon og IT-udstyr bliver offentliggjort på kommunens hjemmeside.

IT-supporten kontakter dig omkring udlevering af IT-udstyr.

Fjernskrivebord

Du kan få adgang til kommunens netværk via Citrix Access Gateway (fjernskrivebord), der etablerer en sikker forbindelse. Det betyder, at du kan se kommunens intranet, mail og kalender samt datadrev fra en hvilken som helst computer.

Klik her for at oprette adgang til kommunens netværk via et fjernskrivebord 

Print

Du har adgang til at printe, fotokopiere og scanne tre steder på Rådhuset:

  • I læseværelset på 1. sal
  • I værelse 7 på 2. sal
  • På loggiaen i BR-salen

Kopimaskinerne er tilsluttet skyprint via printeren OFBRSKY. Det betyder, at dit print-job først printes, når du lægger dit adgangskort til Rådhuset på skyprint-boksen.

Er den nærmeste printer optaget, har du mulighed for at gå til en af de andre printere, der er tilsluttet løsningen og få frigivet dit print. Dette giver dig også en sikkerhed for, at der ikke er andre, der har adgang til dine papirer, da de først bliver printet, når du identificerer dig ved printeren med dit kort. Der er på hver kopimaskine en boks, som du lægger dit adgangskort på for at få dit print ud.

Hvis du har et gammelt adgangskort, der ikke er opdateret med skyprint, kan du kontakte din medlemssekretær, som kan hjælpe med at få det opdateret.

Du kan også altid få hjælp af din medlemssekretær til at printe, fotokopiere eller scanne.

Hvis du oplever problemer med printeren, kan du kontakte IT-supporten i Parterre 50. Du kan også altid ringe og få hjælp på tlf. 33666112.

Beskyttelse af persondata (GDPR)

Som borgerrepræsentant er du ikke omfattet af reglerne i GDPR, når følgende betingelser er opfyldt:

A. Personoplysningerne behandles som led i varetagelsen af dit hverv som kommunalbestyrelsesmedlem

B. Du benytter kun din BR-mail

C. Personoplysningerne behandles digitalt

D. Personoplysningerne deles kun med andre BR-medlemmer

Formålet med undtagelsen fra GDPR er at sikre, at kommunalbestyrelsesmedlemmer har et fortroligt rum til at kommunikere om kommunalpolitiske emner, herunder om personoplysninger, som kommunen ikke er berettiget til at tilgå.

Læs mere om reglerne og læs om databeskyttelse i hverdagen i publikationerne nedenfor. 

Valg af telefonordning

Du får som borgerrepræsentant tilbudt at få udleveret en låne-mobiltelefon med mobilabonnement. Når du får udleveret mobiltelefonen, skal du beslutte dig for, om du kun ønsker at bruge den til tjenestebrug eller om du også ønsker at bruge den til privat brug. Læs nedenfor om de to ordninger.

Arbejdstelefon kun til arbejdsrelateret brug 

  • Du må ikke bruge mobiltelefonen til privatbrug
  • Du bliver ikke beskattet af arbejdstelefonen.

Der er national flatrate (fri tale og SMS) og 50 GB data til arbejdsrelateret brug om måneden.

Fri telefon til både arbejdsrelateret og privat brug 

  • Du må bruge mobiltelefonen til privatbrug i Danmark
  • Du bliver beskattet af fri telefon. I 2021 udgør beløbet 3.000 kr.

Får du stillet fri telefon til rådighed af flere arbejdsgivere, skal både Københavns Kommune og den anden arbejdsgiver indeholde A-skat og am-bidrag. Skattestyrelsen sikrer, at du kun bliver beskattet én gang og maksimalt af beskatningsbeløbet.

Der er national flatrate (fri tale og SMS) og 50 GB data til arbejdsrelateret og privat brug om måneden.